Trening Zastępowania Agresji TZA
Do kogo kierowany jest Trening TZA
• dla osób od 12 roku życia
• mają problem z agresją,
• chcą poznać alternatywne metody radzenia sobie z emocjami,
• nie wiedzą jak postępować w trudnych sytuacjach
• przejawiających trudności we współpracy w grupie
• nie potrafią wziąć odpowiedzialności za własne zachowanie
• wymagających pomocy w zrozumieniu norm i zasad
• osób które odczuwają negatywne, długoterminowe konsekwencje swojego zachowania
Czym jest Trening Zastępowania Agresji?
Trening zastępowania agresji jest to prowadzona przez dwóch wykwalifikowanych trenerów interwencja poznawczo-behawioralna.
Oznacza to że jest nastawiona na zmianę wyuczonych, nieprawidłowych reakcji oraz zmianę sposobu interpretacji wydarzeń, który wpływa znacząco na zachowanie. Jest to program oparty na teorii naukowej (Goldstein, Glick & Gibs 2004, Glick & Gibs 2011 ) o sprawdzonej skuteczności (85-87%).
Posiada międzynarodowy system zapewnienia jakości. Posiada własne zasady etyczne, procedury, podręczniki i pomoce dydaktyczne.
Program TZA może być realizowany jako program wychowawczy, profilaktyczny lub terapeutyczny.
Oznacza to że jest nastawiona na zmianę wyuczonych, nieprawidłowych reakcji oraz zmianę sposobu interpretacji wydarzeń, który wpływa znacząco na zachowanie. Jest to program oparty na teorii naukowej (Goldstein, Glick & Gibs 2004, Glick & Gibs 2011 ) o sprawdzonej skuteczności (85-87%).
Posiada międzynarodowy system zapewnienia jakości. Posiada własne zasady etyczne, procedury, podręczniki i pomoce dydaktyczne.
Program TZA może być realizowany jako program wychowawczy, profilaktyczny lub terapeutyczny.
Przykładowe tematy podejmowane podczas treningu
- Podstawowe (np. przywitanie się, słuchanie) i zaawansowane umiejętności społeczne (np. proszenie o pomoc, wykonywanie poleceń, przekonywanie innych)
- Umiejętności emocjonalne (np. poznawanie swoich uczuć, rozumienie czyichś uczuć, radzenie sobie z gniewem)
- Umiejętności alternatywne wobec agresji ( np. negocjowanie, pomaganie innym, obrona swoich praw, reagowanie na zaczepki)
- Umiejętności kontroli stresu (np. reakcja na niepowodzenie, przygotowanie do trudnej rozmowy, radzenie sobie z oskarżeniem)
- Umiejętności planowania ( np. wyznaczanie celu, określanie swoich możliwości, podejmowanie decyzji)
- Kontrola złości
- Wnioskowanie moralne