Pomoc psychologiczna w Rybniku
spotkania indywidualne
Początkowe spotkania mają na celu zapoznanie się z potrzebami i problemem. Niektóre spotkania i interwencje skupiają się na dziecku, niekiedy w poradzeniu sobie z problemem wymagane jest zaangażowanie członków rodziny. Ilość i częstotliwość spotkań ustalamy indywidualnie.
zajęcia grupowe
Zarówno w przypadku Treningu Umiejętności Społecznych jaki i Treningu Zastępowania Agresji zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Prowadzone są prze dwóch wykfalifikowanych trenerów. Program ma stałą liczbę godzin i jest opracowany w oparciu o rzetelną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną.
Czym głównie się zajmuję?
Ocena rozwoju dziecka
Zastanawiasz się czy dorastanie Twojego dziecka przebiega prawidłowo? Dokonuję oceny rozwoju dziecka na podstawie wywiadu z rodzicem, wywiadu i obserwacji dzieckiem oraz dzięki zastosowaniu wystandaryzowanych narzędzi psychologicznych.
Wyniki dają informację o prawidłowości rozwoju dziecka bądź konieczności pogłębienia diagnozy. Wskazanie obszarów deficytowych na których warto się skupić wspomagając dziecko. Ocena dotyczy rozwoju w obszarach: motorycznym, poznawczym, emocjonalnym oraz mowy.
Terapia dzieci młodszych
Terapia dzieci młodszych poza pierwszymi spotkaniami i konsultacjami dla rodziców opiera się głównie na terapii zabawą. Dla dzieci "odgrywanie" doświadczeń i uczuć to najbardziej naturalny proces prowadzący do zdrowienia i rozwoju w jaki potrafią się zaangażować. Relację z dzieckiem najlepiej jest zatem rozpocząć w formie zabawy jest to niezbędne dla działań, które określamy mianem terapii. Rodzice jako osoby odrywające najbardziej istotną rolę w życiu dziecka są oczywiście włączani w postępowanie terapeutyczne. W trakcie terapii rodzice mogą doświadczyć interwencji treningowych, które mają za zadanie budować i wzmacniać relację rodzic-dziecko.
Pomoc dla nastolatków
Młodzież jest grupą wymagającą szczególnej pomocy ze względu na jej pogarszające się samopoczucie psychospołeczne wynikające ze stresu, narastającej przemocy i dostępności narkotyków. Zapewniam poradnictwo dla rodziców oraz wsparcie dla młodzieży z zaburzeniami rozwoju, problemami w kontaktach z innymi, zmagających się z nieśmiałością, niedostosowanych społecznie, z problemami zdrowia psychicznego.
Mutyzm wybiórczy
Mutyzm jest zaburzeniem lękowym. Osoba dotknięta mutyzmem mówi swobodnie w swoim domu, ma jednak problemy z odzywaniem się poza nim. Dziecko milczy w przedszkolu, szkole, nie odzywa się do rówieśników rozmawia tylko z wybranymi przez siebie osobami. Wspomagam rodziców w procesie diagnozy jak i układam dobrany do dziecka plan terapeutyczny. Pomagam również rodzicom we wdrożeniu planu terapeutycznego poza gabinetem w przedszkolu i szkole.
Zaburzenia lękowe
Jak sama nazwa wskazuje ich główny problem dotyczy nieprawidłowości w zakresie stanów emocjonalnych takich jak lęk i strach. Wiele lęków rozwojowych dziecka ma charakter przejściowy. W sprzyjających okolicznościach mijają samoistnie. Jednak nie zawsze się tak dzieje. Wspieram rodziców w pomocy dziecku w zrozumieniu lęku, pomagam w unikaniu ich wzmacniania. Wspólnie z rodzicem dokonamy oceny, palowania i przeprowadzania interwencji mających na celu zmniejszenia stopnia niepokoju.
Trening Umiejętności Społecznych
Dla jakich dzieci kierowane są Treningi Umiejętności Społecznych?
• Wymagających wsparcia w sferze emocjonalnej i społecznej
• Wycofanych, chcących nauczyć się jak nawiązywać i podtrzymywać więzi z innymi
• Potrzebujących akceptacji, pomocy w rozumieniu i radzeniu sobie z emocjami
• Potrzebujących pomocy w budowaniu poczucia własnej wartości
• Wymagających pomocy w zrozumieniu norm, zasad i współpracy
• Dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (ASD, FASD, ADHD)
• Wymagających wsparcia w sferze emocjonalnej i społecznej
• Wycofanych, chcących nauczyć się jak nawiązywać i podtrzymywać więzi z innymi
• Potrzebujących akceptacji, pomocy w rozumieniu i radzeniu sobie z emocjami
• Potrzebujących pomocy w budowaniu poczucia własnej wartości
• Wymagających pomocy w zrozumieniu norm, zasad i współpracy
• Dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (ASD, FASD, ADHD)
Trening Zastępowania Agresji
Wierzę, że agresywne zachowania bez względu na to czy dzieją się w domu, szkole, społeczności są uwarunkowane wielostronnie - mają bardzo złożone przyczyny. Wśród najczęstszych wymienia się: braki wielu umiejętności osobistych, interpersonalnych i społecznych, deficyty w kontrolowaniu złości oraz zbyt prosty sposób uzasadniania moralnego. Trening TZA odnosi się do każdego z powyższych deficytów i składa się z 3 części:
• Treningu Umiejętności Prospołecznych
• Treningu Kontroli Złości
• Treningu Wnioskowania Moralnego
• Treningu Umiejętności Prospołecznych
• Treningu Kontroli Złości
• Treningu Wnioskowania Moralnego
Zaburzenia rozwojowe (w tym zaburzenia ze spektrum Autyzmu oraz ADHD)
Plan terapii opracowuje wspólnie z rodzicami, indywidualnie dla każdego dziecka biorąc pod uwagę nie tylko wiek i stan zdrowia dziecka, głębokość i rodzaj zaburzenia, oraz uwzględniając podatność dziecka na określone rodzaje działań terapeutycznych i sytuację rodzinną.
Nie znalazłeś nic dla siebie?
Nie znalazłeś na stronie odpowiedzi na nurtujące pytania? Nie martw się! To tylko niektóre z zagadnień którymi się zajmuję. Zadzwoń i umów się na konsultację. Do każdego problemu podchodzę indywidualnie.